Az optimális vércukorszint elengedhetetlen ahhoz, hogy a szervezetünk egészségesen tudjon működni. Reggel, étkezés előtt az ideálisnak tekinthető érték 3,5-6 mmol/l között mozog. Bár étkezés után a vércukorszint átmenetileg megemelkedik, normális esetben a nap további részében sem haladja meg a 7,8 mmol/l-t.

A vércukorszintet az inzulin szabályozza, ami, ha csak gyengén tud kapcsolódni a sejtek falához, akkor inzulinrezisztenciáról beszélünk. Nők esetében a leggyakoribb tünetek a menstruációs zavar, a meddőség, a túlsúly, azon belül is az “úszógumi zsírpárnák” megjelenése. Emellett rossz közérzet, állandó fáradtságérzet, belső nyugtalanság, súlyos esetben pedig depresszió is kialakulhat.

A kezdeti fázisban az inzulinrezisztencia kezelése házilag, gyógyszerek szedése nélkül is eredményes lehet. Érdemes odafigyelni a helyes táplálkozásra és a rendszeres mozgásra, az életmódváltással ugyanis sokat tehetünk az egészségünk helyreállítása érdekében. Az inzulinrezisztencia kezelése csak akkor lehet sikeres, ha kerüljük a magas cukortartalmú ételeket, italokat, illetve napi négy-öt alkalommal eszünk kisebb adagokat, ezzel sokkal kiegyensúlyozottabbá téve a szénhidrát-anyagcserénket.

A probléma hátterében sok ok húzódhat meg, többek között a családon belüli, öröklött cukorbetegség is hozzájárulhat a kialakulásához. Mivel az inzulinrezisztencia kezelése nem egyszerű feladat, ezért érdemes a megelőzésre fektetni a hangsúlyt, és még a tünetek megjelenése előtt kialakítani egy egészséges életmódot.

A honlap további használatához a sütik használatát el kell fogadni. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás